nedeľa 19. mája 2013

57 najslávnejších alibi podľa Napoleona Hilla

Prevratná kniha od Napoleona Hilla- Mysli a zbohatni, nám ponúka doslova studňu nápadov, myšlienok a hlavne návodov, ako môžeme zlepšiť samého seba. Táto kniha nás nabáda prevziať zodpovednosť za svoj život a vykročiť smerom ku svojmu šťastiu = úspechu = bohatstvu. V konečnom dôsledku si musí každý sám odpovedať na otázku, čo je pre neho šťastie. Nedovoľte však, aby vás zastavili úbohé výhovorky, ktoré aj tak nikoho nezaujímajú. Prečítajte si 57 najslávnejších výhovoriek od Napoleona Hilla a okamžite ich vymažte zo svojho slovníka...

Vo svojom predošlom článku Mysli a zbohatni som vám predstavil 13 krokov k bohatstvu podľa rovnomennej knihy od Napoleona Hilla. V tomto článku vám chcem predstaviť 57 najslávnejších alibi (výhovoriek), ktoré pán Hill zhromaždil v priebehu vyše 20 ročnej práce na knihe od tisícok ľudí, ktorí nedosiahli v živote čo chceli.

Podľa Hilla, 98% ľudí, ktorých študoval, má len malú, alebo žiadnu vieru v dosiahnutie vlastného úspechu, čo samo o sebe posúva úspech mimo ich dosah. Pri vysvetľovaní, čo je to úspech, Hill vôbec nemyslí len na finančnú stránku. Úžasným príkladom bol jeho vlastný syn Blair, ktorý sa narodil bez uší a bez akéhokoľvek sluchového orgánu. Napriek tvrdeniam doktorov, že nikdy nebude počuť a ani rozprávať, Hill roky učil svojho syna zákonom mysle. Trvalo to síce dlhé roky, ale kým Blair doštudoval vysokú školu, dokázal normálne počuť aj rozprávať. Hillovým typickým vyjadrením bolo: „Čokoľvek si ľudská myseľ dokáže predstaviť a čomu dokáže uveriť, to môže aj dosiahnuť“.

Kto bol vlastne Napoleon Hill? Hill sa narodil v meste Pound v oblasti Wise County vo Virgínii. Žil v chudobe v dvojizbovom zrube. Matka mu zomrela keď mal 10 rokov. V trinástich rokoch začal písať pre miestne noviny. Svoju prvú výplatu použil na vstup do právnickej školy, ktorú musel časom z finančných dôvodov opustiť. Za bod zlomu jeho kariéry sa považuje stretnutie s Andrew Carnegiem, toho času jedným z najmocnejších mužov sveta. Na základe rozhovorov s ním sa pustil do vyše 20-ročnej práce o zákonoch úspechu. Študoval vyše 500 najúspešnejších ľudí tej doby ako napríklad Thomasa Edisona, Alexandra Grahama Bella, George Eastmana, Henryho Forda, Elmera Gatese. V rokoch 1933 až 1936 bol poradcom prezidenta Franklina D. Roosevelta.

Podľa výsledkov Hillovej práce, ľudia, ktorí nedosiahli v živote čo chceli, mali jednu spoločnú črtu. Všetci presne vedeli všetky dôvody prečo neuspeli a mali „vzduchotesné“ alibi, ktorými vedeli vysvetliť ich vlastný neúspech.

57 najslávnejších výhovoriek(alibi):
  1. Keby som nemal manželku a rodinu...
  2. Keby som mal dostatok takého „ťahu“...
  3. Keby som mal peniaze...
  4. Keby som mal dobré vzdelanie…
  5. Keby som mal prácu…
  6. Keby som bol zdravý…
  7. Keby som mal čas…
  8. Keby bola lepšia doba…
  9. Keby ma iní chápali…
  10. Keby boli iné podmienky okolo mňa…
  11. Keby som mohol žiť ešte raz…
  12. Keby som sa nebál, čo iní povedia…
  13. Keby som dostal šancu...
  14. Keby som dostal teraz šancu…
  15. Keby iní ľudia v tom nehľadali niečo pre seba...
  16. Keby sa nič nestalo, čo by ma zastavilo…
  17. Keby som bol mladší…
  18. Keby som mohol robiť len to, čo chcem…
  19. Keby som sa lepšie narodil…
  20. Keby som stretol správnych ľudí
  21. Keby som mal talent ako niekto iný…
  22. Keby som sa osmelil presadiť sa…
  23. Keby som využil minulú príležitosť…
  24. Keby ma ľudia nehnevali…
  25. Keby som sa nemusel starať o deti a dom…
  26. Keby som ušetril viac peňazí…
  27. Keby ma šéf vedel oceniť…
  28. Keby som mal niekoho, kto by mi pomohol…
  29. Keby mi moja rodina dokázala porozumieť…
  30. Keby som žil vo veľkomeste…
  31. Keby som len mohol začať…
  32. Keby som bol slobodný…
  33. Keby som mal osobnosť niekoho iného…
  34. Keby som nebol taký tučný…
  35. Keby sa vedelo o mojom talente…
  36. Keby sa stal nejaký „zlom“...
  37. Keby som sa zbavil dlhov…
  38. Keby som nezlyhal…
  39. Keby som len vedel ako…
  40. Keby mi každý neprotirečil…
  41. Keby som nemal toľko starostí…
  42. Keby som si vzal správnu osobu…
  43. Keby som nebol taký hlúpy…
  44. Keby moja rodina nebolo taká extravagantná…
  45. Keby som si viac veril…
  46. Keby nestálo proti mne šťastie…
  47. Keby som sa narodil pod správnymi hviezdami…
  48. Keby neplatilo „čo sa má stať, to sa stane“...
  49. Keby som nemusel tak ťažko pracovať…
  50. Keby som neprišiel o svoje peniaze…
  51. Keby som mal iných susedov…
  52. Keby som nemal svoju minulosť...
  53. Keby som mal svoj vlastný podnik…
  54. Keby ma iní počúvali…
Najväčšie alibi:
  • Keby som mal odvahu vidieť sa, aký skutočne som, zistil by som čo je na mne zlé a opravil to...
  • Keby som mal šancu profitovať z mojich chýb a učiť sa zo skúseností iných, pretože viem, že niečo so mnou nie je v poriadku...
  • Kde by som mohol teraz byť, keby som strávil viac času analyzovaním svojich slabostí a menej času vytváraním alibi, ktoré zakryjú moje nedostatky...

Zvyk vytvárať si alibi je podľa Hilla starý ako planéta Zem. Prečo ľudia lipnú na ich obľúbených výhovorkách? Odpoveď je zrejmá. Oni ich bránia, pretože si ich sami vytvárajú, tvrdí Hill. Ľudské alibi je podľa neho dieťa vlastnej predstavivosti. Ľudská povaha je to, čo bráni svoje vlastné, mysľou vytvorené dieťa. Ľudské alibi je hlboko zakorenený zvyk a zvyky je ťažké prelomiť, najmä keď nám poskytujú obhajobu pre niečo, čo vykonávame. Ako povedal Platón: „prvé a najväčšie víťazstvo je dobyť sám seba. Byť dobytý sám sebou, je zo všetkých vecí najhanebnejšie a najhnusnejšie“.

Sám sa musím priznať, že mnohé z týchto alibi som „úspešne“ používal dlhé roky. Našťastie existujú knihy a v tých správnych knihách môžete ľahko nájsť tie správne návody, ako zlepšiť samého seba. Nestačí však tieto návody len čítať, ale ich aj vykonávať. Všetko má proste svoju príčinu a následok. Ako napísal Robert Kiyosaki vo svojej knihe Bohatý otec, chudobný otec: „hlavnou príčinou chudoby je strach a nevedomosť, ktoré si ľudia navádzajú sami“.

A ešte by som vytiahol niektoré úžasné myšlienky Iva Tomana: „neschopní vysvetľujú, prečo sa niečo nedá“ a „schopní oznamujú“.

Mnohí sa pravdepodobne teraz chytajú za hlavu a hovoria, že to sa ľahko hovorí, keby si bol na dne a v dlhoch a nemal by si čo jesť, tak by si inak rozprával. Ale tí, čo si to hovoria, nech sa zamyslia. Nie ste jediní, kto si tým prešiel a ani zďaleka nie prvý ani posledný. Navyše, podľa štatistík, 70% úspešných ľudí vyšlo z chudoby a s nejakým handicapom. Preto vymažte všetky výhovorky zo svojho slovníka a prevezmite zodpovednosť za svoj život. Uvedomte si, že zatiaľ čo možno odsudzujete a hľadáte si ďalšie alibi, iní už dávno pracujú na svojom šťastí = úspechu = bohatstve.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

5 výhod minerálnych vôd + aké majú liečivé účinky? 2. časť

Pijete pravidelne minerálne a pramenité vody? Tak tento článok vám môže veľmi pomôcť pri ich výbere. V druhej časti som sa zameral na výhody...